Přípravná hudební výchova
Přípravná hudební výchova je určena pro žáky od pěti do sedmi let. Tento předmět obsahuje všeobecnou přípravu ke hře na nástroje. Rozvíjí hudebnost a elementární znalosti nejmladších žáků. Výuka je zaměřena na všeobecné seznámení s hudbou, hudebními nástroji, notovým zápisem, lidovými i umělými písněmi a říkadly. Žáci mají možnost výběru hudebního nástroje, kterému se věnují již od začátku studia na ZUŠ. Přípravná hudební výchova přináší dětem nejen nové znalosti a zkušenosti, ale také novou radost z hudby.
Oddělení dechových nástrojů
Nejmladší žáci začínají s hrou na zobcovou flétnu. Sopránová zobcová flétna je ideálním nástrojem pro žáky od pěti do osmi let. Tento nástroj není příliž náročný na dechovou techniku. Zobcová flétna bývá často doporučována lékaři jako součást terapie při dětských astmatických potížích. Podporuje rozvoj jemné prstové motoriky a aktivuje myšlení u každého dítěte. Doporučený věk pro přechod na nástroje symfonického orchestru je 10 let.
Oddělení kytarové
Kytara patří v současné době k oblíbeným nástrojům. Spojuje v sobě možnost melodické i akordové hry, lze ji využít jak v sólové tak v komorní hře, i jako oblíbený doprovodný nástroj. Cílem výuky je přiblížit tento nástroj žákům v jeho co nejrozsáhlejší šíři, seznámit žáky s klasickým i moderním kytarovým repertoárem. Vyučujeme hru na klasickou kytaru, elektrickou kytaru a basovou kytaru.
Oddělení smyčcové
Ke každému žákovi je přistupováno individuálně, podle jeho dispozic tak, aby hra na nástroj byla radostí a potěšením a obohacovala duchovní vývoj žáka. Souborová a komorní hra je součástí vzdělávání, žákovi přináší pocit jedinečnosti a zároveň sounáležitosti, uvědomování si důležitosti týmové práce k dosažení kvalitních výsledků. Ve vzdělávacím programu starších ročníků má naše škola zařazený i bluegrass a country styl hry na housle. Absolventi najdou uplatnění v různých amatérských hudebních tělesech všech žánrů od renesance a baroka až po moderní country. Trendy je i zapojování akustického smyčcového zvuku v rockových kapelách i moderních alternativních žánrech. Pro zvláště talentované žáky je škola přípravou pro studium na konzervatoři. Hra na housle rozvíjí především intuici, podporuje přirozené logické myšlení a je dobrým doplněním povšechných znalostí vzdělaného člověka.
Oddělení klávesových nástrojů
V průběhu studia - Hry na klavír - se žáci učí zvládnout technické a výrazové prostředky nástroje. Kromě interpretace psané hudby se žáci seznamují s improvizací, čtyřruční hrou a hrou klavírních doprovodů. Absolvent tohoto oboru je schopen zahrát samostatně sólové skladby různé náročnosti, reprodukovat známé skladby podle sluchu a doprovodit jiné sólové nástroje.
Do tohoto oddělení patří také výuka - Hry na elektronické klávesové nástroje - keyboard. Je to moderní klávesový nástroj jehož obliba neustále stoupá. K jeho velké popularitě přispívá skutečnost, že nástroj je schopen věrně napodobit mnoho jiných hudebních nástrojů. Nástroj lze využít ve všech hudebních žánrech.
Dalším z klávesových nástrojů je akordeon. Výuka hry na akordeon nadchne zvukovou barevností nástroje, kdy pomocí jednotlivých rejstříků se dají napodobit jiné nástroje.
Oddělení bicích nástrojů
Bicí souprava je velmi atraktivní a oblíbený nástroj, tvořící nenahraditelný rytmicko-hudební základ drtivé většiny nástrojových uskupení a souborů. Žáci jsou ke studiu příjmáni od 7 let. Výuka začíná technikou úderu na malý bubínek. Později žák přechází na soupravu bicích nástroju. Pokročilejší žáci přechází na soupravu melodických bicích nástroju.
Oddělení pěvecké
Žádný hudební nástroj není výrazově tak bohatý jako lidský hlas. Zpěv je nejpřirozenější projev, kterým již od narození disponuje každý člověk. Je nejjednodušší cestou k rozvoji hudebnosti, a navíc má pozitivní vliv na zdraví člověka. Do prvního ročníku ZUŠ přicházejí žáci bez jakýchkoliv pěveckých návyků, avšak trpělivou a důslednou prací lze docílit správného vývoje hlasu.
Do tohoto oddělení patří také sborový zpěv, kdy je rozvíjena přirozená muzikalita, hudební paměť a přirozený hudební a pěvecký projev.Žáci se učí spolupráci s ostatnímí, jsou vedeni k zodpovědnému přístupu k nacvičování písní. Seznamují se s písněmi různých žánrů a období.