Literárně-dramatický obor umožňuje prostřednictvím tvořivé činnosti rozvíjet umělecké vlohy žáka v oblasti divadelního a slovesného projevu. Během studia žák rozvine své mluvní a pohybové schopnosti, naučí se pracovat ve skupině a kolektivně tvořit.Tento obor a jeho předměty se však podílí na rozvoji osobnosti žáka nejen v oblasti dramatické, ale i osobnostní a sociální. Rozvíjí celostně osobnost žáka prostřednictvím tvořivých aktivit a uměleckých činností. Žáci získávají předpoklady pro studium uměleckých oborů, ale především předpoklady pro uplatnění v běžném životě (umění spolupráce a tolerance, vystupování na veřejnosti, apod.)
Nástroj pro tento předmět si žáci donesou každou hodinu do třídy s sebou a stejně tak jej nosí neustále při sobě. Je přirozené a fascinující k uměleckému projevu využívat celé své tělo. Také je nesmírně složité a zajímavé se v tomto projevu cvičit. Pro žáky tohoto oboru je nesmírně důležité, aby si uvědomovali, jakým způsobem pracují s hlasem, co všechno může do jejich projevu patřit, od mimiky až k veškerým pohybům těla. A je velkou zodpovědností pedagoga, aby tento projev pomohl žákům zdokonalovat a kultivovat, ale především tak, aby mohli zároveň zůstat přirození, otevření a tvořiví. Do hodin ale neodmyslitelně patří hry a to zejména pohybové. Žáci se díky nim procvičí, zahřejí, pobaví, ale taky mezi sebou upevní vztahy v kolektivu a prohloubí svou schopnost orientace v prostoru. Důležitou součástí je i improvizace. Tu využíváme při nácviku hry v roli. Žáci dostávají možnost vyjádřit svoje myšlenky a realizovat nápady, které přicházejí spontánně. Dětská fantazie je nekonečná a děti svou přirozenou tvořivost využívají velmi rády. Proto právě na přirozenosti a improvizaci zakládáme naši práci. Naším cílem je, aby se nacvičování na představení nestalo pouhým nacvičováním, ve kterém je dětem předem jasně určeno, co a jak budou dělat. Opakem je právě hravost, tvořivost a improvizace a my usilujeme o to, aby všechno, na čem nám záleží, bylo ve výsledku patrné i pro diváka.